Blog ini dibangunkan pada 28 Nov 2009 iaitu hari yang sama diadakan Perhimpunan Perdana Keluarga Haji Salleh
Blog iko dibuek pado 28 Nov 2009 iaitu ari nan samo diadokan Parimpunan Pardano Kaluargo Haji Salleh

MAKLUMAT TERKINI

Warna hijau adalah dalam bahaso urang awak. Kok salah arok dapek dimaafkan


01/01/2011 - 1.00 pg
Selamat Menyambut tahun baru 2011. Semoga tahun baru ini lebih mendekatkan lagi tali silaturrahmi antara kita anak cucu cicit piut Haji Salleh.




Arkib MAKLUMAT TERKINI di sini
 
Jom sembang-sembang di sini. Nak komen ke, nak bagi cadangan ke, nak kutuk ke, semua boleh demi kebaikan bersama. Tolong bagi tau cucu cicit piut Haji Salleh yang lain-lain tu..
Molah sembang siko. Nak komen ko, nak bagi cadangan ko, nak kutuak ko, kasado buliah dami kabaikan basamo. Toloang bagi tau cucu cicik piuik Haji Salleh nan lain-lain tu..

26 November 2009

ARKIB MAKLUMAT TERKINI



Semua Maklumat terkini yang sudah habis edah akan dimasukkan ke sini untuk rujukan

11/08/2010 - 10.00 mlm
Saya bagi pihak pengurusan Blog Anak Cucu Haji Salleh mengalu-alukan kiriman dari semua sanak saudara. Kiriman-kiriman itu boleh dihantarkan ke emel anizar256@gmail.com. Kiriman yang hendak dikiramkan itu boleh disediakan dalam apa jua bentuk, seperti laporan, gambar dan juga pengumuman. InsyaAllah saya akan menyiarkan semuanya dalam kadar waktu yang segera

10/09/2010 - 8.00 mlm
Selamat menyambut hari Raya Aidil Fitri. Setelah sebulan kita menunaikan perintah Allah iaitu Puasa Ramadan, maka kini kita diberikan kelapangan oleh Allah SWT untuk menyambut hari raya. Beramai-ramailah kita keluar menziarahi sanak saudara yang dekat dan jauh untuk merapatkan lagi tali silaturrahim

10/08/2010 - 10.00 mlm
Selamat menyambut bulan Ramadan yang penuh kemuliaan ini. Semoga semua keluarga Anak Cucu Haji Salleh mengambil kesempatan untuk melakukan amal ibadat sebanyak mungkin dan mendapat keampunan dari Allah SWT

20/06/2010 - 08.01 pg
Selamat kembali ke sekolah. Cuti sekolah dua minggu tamat hari ini. Kepada yang akan menduduki peperiksaan UPSR, PMR dan SPM, selamat membuat ulangkaji untuk memperolehi kejayaan yang gilang gemilang

16/05/2010 - 10.30 pg
Selamat menyambut HARI GURU untuk semua warga pendidik dari kalangan anak cucu Haji Salleh. Semoga tugas yang kita lakukan itu akan diberkati oleh Allah SWT jua.

09/04/2010 - 8.30 mlm

Mak Lang (Toklang) Aizah, dimasukkan ke Wad Hospital Sultanah Bahiyah sejak Khamis (8/4/2010) lepas. Beliau boleh dilawati di Wad 7A(bilik 26). Kita doakan agar Mak Lang segera sembuh dan sihat walafiat. Amin






09/03/2010 - 2.30 pg
Hari ini sudah genap 100 hari usia blog ACHS ini beroperasi. Kepada saudara mara yang telah memberikan kerjasama dan juga mengirimkan artikel

Hari iko ganap saratuih hari blog ACHS baroperasi. Kapado sanak sadaro nan udah barikan karjasamo jo mangirim artikel.



22/02/2010 - 5.00 pg
Ribuan terima kasih kepada pengirim gambar perkahwinan Masrurul Azni bin Abdul Aziz yang telah di adakan pada 20 Februari 2010. Tiada nama pengirim.

Tarimo Kasiah bakeh pangirim foto baralek gadang Masrurul Azni bin Abdul Aziz nan dibuek pado 20 Februari 2010. Indak bainyo namo pangirim.


21/02/2010 - 6.30 pg
Selamat menyambut ulangtahun kelahiran kepada Nurin Darwiesya bt Mohd Zaki. Semoga bertambah ceria dan cepat membesar.

Salamaik manyambuik ulangtahun kalahiran bakeh Nurin Darwiesya bt Mohd Zaki. Samoga bartambah maneh dan capek gadang.


15/02/2010 - 3.00 ptg
Hari ini diadakan majlis ulangtahun cucu-cucu kepada Puan Nurhairiah di Taman Pertama. Sedikit juadah telah dihidangkan kepada tetamu yang dijemput. Pada malamnya diadakan pula majlis marhaban. Untuk melihat dengan lebih jelas sila ke blog along di sini.

Hari iko diadokan majlis kasyukuran cucu-cucu Puan Nurhairiah di Taman Partamo. Saketek juadah ala dihidangkan bakeh tatamu nan dijapuik. Pado malamnya diadokan pulo majlis marhaban. Untuak malieh dangan labiah jaleh sila ka blog along disiko


13/02/2010 - 12.30 tgh
Hari ini ada Majlis Perkahwinan di rumah Abang Azmi bin Haji Omar di Jitra. Kepada sanak saudara yang telah dijemput harap tidak menguzurkan diri. Kami mengucapkan Selamat Pengantin Baru kepada Alyana bt Azmi dan Zuber bin Mohamad, semoga berbahagia dan berkekalan sehingga akhir hayat.

Tak dilupakan, hari ini juga hari ulangtahun ke-4 kelahiran Tiara Puteri Zalzana bt Nursyah Rizal (G-5) yang berada di Jakarta, Indonesia. Kami doakan agar Tiara Puteri dan keluarga sihat sejahtera dan bergembira selalu

Hari iko baralek gadang di rumah Kanda Azmi bin Haji Omar di Jitra. Kapado sanak sadaro nan dijampuik harok indak uzurkan diri. Kami mangucapkan Salamaik Pangantin Baru bakeh Alyana bt Azmi dan Zuber bin Mohamad, samoga barbahagio jo barkakalan sampai akhir hayat.

Inda dilupokan, hari iko juo adalah ulangtahun ke-4 kelahiran Tiara Puteri Zalzana binti Nursyah Rizal (G-5) nan barado di Jakarta, Indonesia. Kami kasodo sanak sadaro mandoakan agar Tiara Puteri jo kaluargo sihek sajahtaro jo bargambiro salalu.


12/02/2010 - 9.20 pg
Selamat ulang tahun kepada Puan Hajah Nor Kamaliah binti Ghazali, isteri Tuan Haji Aizuddin bin Haji Hussain bin Haji Salleh. Semoga anda diberikan oleh Allah SWT kesihatan yang baik dan bergembira dengan keluarga.

Salamaik manyambuik ulang tahun bakeh Puan Hajah Nor Kamaliah binti Ghazali isteri Tuan Haji Aizuddin bin Haji Hussain bin Haji Salleh. Samoga anda
dikaruniakan Allah SWT badan nan sihek jo bargambiro di sampiang kaluargo nan disayang

11/02/2010 - 6.40 pg
Selamat ulang tahun kepada Puan Hajah Sokkeria bt A Hamid bin Haji Salleh. Semoga anda diberikan oleh Allah SWT kesihatan yang baik dan bergembira dengan keluarga.

Salamaik manyambuik ulang tahun bakeh Puan Hajah Sokkeria bt A Hamid bin Haji Salleh. Samoga anda
dikaruniakan Allah SWT badan nan sihek jo bargambiro di sampiang kaluargo nan disayang

04/02/2010 - 6.22 ptg
Selamat ulang tahun kepada Puan Hajah Sarifah binti Sharif, balu kepada Almarhum Haji Abdullah bin Haji Omar bin Haji Salleh. Semoga Kak Ipah diberikan oleh Allah SWT kesihatan yang baik dan bergembira dengan keluarga.

Salamaik manyambuik ulang tahun bakeh Puan Hajah Sarifah bt Sharif, balu kapado Almarhum Haji Abdullah bin Haji Omar bin Haji Salleh. Samoga Kak Ipah dikaruniakan Allah SWT badan nan sihek jo bargambiro di sampiang kaluargo nan disayang


03/02/2010 - 4.53 pg
Selamat ulang tahun kepada Muhammad 'Imaduddin bin Aziz. Semoga anda berjaya mencapai cita-cita. sihat dan bergembira di samping keluarga tersayang

Salamaik manyambuik ulang tahun bakeh Muhammad 'Imaduddin bin Aziz. Samoga waang barjayo mancapai cito-cito, sihek jo gambiro basamo kaluargo tarcinto


/02/2010 - 4.53 pg
Selamat ulang tahun kepada saudara Ashadi bin Azmi bin Haji Omar bin Haji Salleh bin Khatib. Semoga sihat dan bergembira di samping keluarga tersayang

Salamaik manyambuik ulang tahun bakeh sadaro Ashadi bin Azmi bin Haji Omar bin Haji Salleh bin Khatib. Samoga sihek jo gambiro basamo kaluargo tarcinto



31/01/2010 - 1.00 pg
Selamat ulang tahun kepada Jalaluddin bin Jamal bin Haji Hussain bin Haji Salleh bin Khatib. Semoga berjaya menjadi cikgu yang cemerlang dunia dan akhirat.

Salamaik ulang tahun bakeh Jalaluddin bin Jamal bin Haji Hussain bin Haji Salleh bin Khatib. Samoga barjaya manjadi saurang guru nan camarlang dunio nan akhirat.


29/01/2010 - 7.20 pg
Hari ini dua orang lagi sanak saudara kita menyambut ulangtahun kelahiran mereka. Kepada saudari Nafisah Amani bt Ahmad Najib dan Puan Azmiyah bt Elias kami doakan anda semua diberikan kesihatan yang baik dan ceria-ceria selalu di samping keluarga tersayang.

Ari iko, lai duo dunsanak manyambuik ari kalahiran. Bakeh saudari Nafisah Amani bt Ahmad Najib jo Puan Azmiyah bt Elias kami kasodo mandoakan anda barduo dibarikan kasihatan nan baek jo bagimbiro barsamo famili nan tarcinto.
27/01/2010 - 1.00 tgh
Bapa kepada Mohd Syahir bin Haji Soffian yang juga bapa mertua Ruhill Husna bt Haji Mohamad telah meninggal dunia pagi ini. Al-fatihah kepada ruh Almarhum Haji Soffian bin Haji Abdul Aziz. Al-fatihah

Bapa Mohd Syahir bin Haji Soffian nan juo bapa martuo Ruhill Husna bt Mohamad maningga dunio pagi cako. Kita sadoqahkan Al-Fatihah bakeh ruh baliau. Al-fatihah.

26/01/2010 - 4.00 pg
Selamat menyambut ulangtahun ke-17 kepada Mohamad Afiq bin Abdull Jalil. Satu lagi posting mengenai perjalanan Pak Anjang ke Jakarta dimasukkan.

Salamaik manyambuik ulangtahun ke-17 bakeh Mohamad Afiq bin Abdull Jalil. Ciek lai kiriman dari Pak Anjang barcarito wisata ka Jakarta dimasukkan.


24/01/2010 - 8.00 pg
Ribuan terima kasih kepada pengirim 4 posting yang tersiar. Saya mengalu-alukan kiriman dari semua saudara-mara kita dan sila berikan sedikit keterangan pada foto yang dikirimkan. Satu lagi sila tulis nama pengirim sekali di bawah keterangan itu.

Denai mangucapkan ribuan timo kasiah ateh ampek kiriman yang disiarkan. Denai mangalu-alukan apo jua posting dari dunsanak kasodo, jo diharok dapek mambarikan seketek carito manganai poto tasabuik. Ciek lai diharok dapek manulih namo waang nan pangirim posting itu.


23/01/2010 - 1.00 pg
Hari ini NUR ADIBAH BT AHMAD SHUKRI menyambut ulangtahun kelahirannya yang ke-18. Kita doakan beliau memperolehi keputusan yang cemerlang dalam peperiksaan SPM nanti. Amin.

Ari iko NUR ADIBAH BT AHMAD SHUKRI manyambuik ari ulangtahun kalahirannyo nan ka-18. Kito mandoakan baliau aga mandapek kaputusan nan camarlang dalam ujian SPMnyo nanti. Amin.

21/01/2010 - 5.00 pg
Hari ini 2 orang sanak saudara kita menyambut ulangtahun kelahiran mereka serentak, iaitu AIZUL KAMAL BIN AIZUDDIN (26 thn) dan SUHA WAFIEYA BT MOHD SYAHIR (1 thn). Kita berdoa semoga Allah SWT anugerahkan mereka dan juga kita semua kesihatan yang baik, dimurahkan rezeqi dan dipermudahkan segala usaha, amin.

Ari iko, duo urang sanak kito manyambuik ulangtahun kalahiran mareko samo ari, yaitu AIZUL KAMAL BIN AIZUDDIN (26 thn) jo SUHA WAFIEYA BT MOHD SYAHIR (1 thn). Kito mandoakan samoga Allah SWT bari mareka jo kito kasodo kasihatan nan baiak, dimurahkan rezeqi jo dimudahkan sagalo usaho, amin.

20/01/2010 - 7.30 mlm
Selamat datang anakanda Muhammad 'Imaduddin Bin Aziz ke blog ini. Harap dapat berkenalan dengan saudara mara kita di sini. Satu lagi harap bantu masukkan e-maklumat mak dan abah anda.

Salamaik datang siko sadara Muhammad 'Imaduddin Bin Aziz. Arok dapek barkanal-kanal jo sanak sadaro diblog siko. Ciek lai arok dapek mambantu isikan e-maklumat mandeh jo bapa waang.

18/01/2010 - 9.00 mlm
Kami masih memerlukan foto ahli keluarga, terutama yang tidak dapat hadir pada hari Perhimpunan Perdana 28/11/2009 yang lalu. Tanpa foto, kita mungkin sukar mengenali satu sama lain. Sila emailkan kepada saya dengan kadar yang segera. Alamat email saya ada di sebelah kiri blog ini.

Kami masiah paralu poto ahli kaluargo tarutamo nan indak dapek turuik sarto pado ari Parimpunan Pardano 28/11/2009 nan lalu. Indakjo poto, kito mungkin sulik manganali sasamo kito. Arok dapek di anta bakeh denai dangan capek. Alamaik email denai ado di sabalah kida blog iko.

16/01/2010 - 1.00 tgh
Selamat datang Shahrir Reza bin Mokhtar (G4) dari Kuala Lumpur dan Muhammad Fakhrul Ariff bin Hamaru (G5) dari Kuala Trengganu

Salamaik tibo Shahrir Reza bin Mokhtar (G4) dari Kualo Lumpo jo Muhammad Fakhrul Ariff bin Hamaru (G5) dari Kualo Trengganu

15/01/2010 - 4.00 ptg
Dua widget di bahagian atas iaitu TV Footage dan Slide Show sudah dimasukkan dalam posting blog. Sesiapa yang nak tengok boleh klik link di atas atau cari di bahagian tepi sebelah kiri.

Duo widget di bagian ateh iaitu TV Footage jo Slide Show alah dimasukkan dalam posting blog. Sasiapo nan nak liek buliah klik link di ateh atau cari di bagian tapi sabalah kida.

15/01/2010 - 7.00 pg
Semua masalah imejan blog ini telah dapat di atasi.

Kasado masalah poto2 blog iko alah dapek di atasi.

15/01/2010 - 3.00 pg
Blog ini menghadapi sedikit masalah memaparkan imejan. Slide show tidak paparkan apa-apa imej termasuk juga imejan lain yang berkaitan. Harap bersabar.

Blog iko manghadapi saketek masalah mamapakan poto. Slide Show indak paparkan apo-apo poto termasuk jua poto lain nan berkaitan. Arok bersabar

13/01/2010 - 3.00 ptg
Statistik ahli keluarga Haji Salleh dimasukkan dalam blog ini. Maklumat dikutip dari yang sedia ada dan yang dikemaskinikan dari masa ke semasa. Kalau ada perubahan, sila beritahu saya.

Statistik ahli kaluargo Haji Salleh dimasukkan dalam blog iko. Maklumaik dikutip dari nan sadio ado jo nan dikamaskinikan dari maso ka samasa. Kok ado parubahan sila baritahu denai 

12/01/2010 - 9.00 pg
Selamat menyambut ulangtahun ke-50 kepada Puan Hajah Najat bt Dato' Haji Hussain. Semoga ceria dan sihat walafiat dalam jagaan Allah S.W.T

Salamaik manyambuik ulangtahun ka-50 bakeh Puan Hajah Najat bt Dato Haji Hussain semogo cerio jo sihat walafiat dalam jagaan Allah S.W.T

12/01/2010 - 7.00 pg
Saya memohon kemaafan kerana terdapat sedikit gangguan kepada latar blog ini. Gangguan ini disebabkan 'server' yang menyimpan imejan untuk blog ini menjalankan proses 'upgrade'. Saya diberitahu proses 'upgrade' itu akan bermula pada hari Isnin (11/01/2010). Server ini ada di dua lokasi, iaitu di US dan Germany. Server di US tidak mengalami masalah, sebab itulah ada antara imej dapat dilihat dengan sempurna. Saya harap kita bersabar. Sekiranya 'server' itu masih 'down' untuk beberapa hari lagi, saya akan alihkan imejan itu ke server lain. Harap maklum.

Denai memohon kemaafan kerana adonya saketek gangguan bakeh latar blog iko. Gangguan iko disebabkan 'server' nan manyimpan poto2 untuak blog iko menjalani proses 'upgrade'. Denai dibaritahu proses 'upgrade' tu ka baramulo pado ari isnin (11/01/2010). Server iko ado di duo lokasi iaitu di US jo Germany. Server di US indak mengalami masalah sabab itulah ado antara poto dapek dilihat dangan samparono. Denai arok kito bersabar. Sakironyo 'server' tu masiah down untuak babarapo ari lai, denai ka alihkan poto2 tu ka server lain. Arok maalum

11/01/2010 - 9.20 mlm
Beberapa lagi posting baru telah dimasukkan, kebanyakannya adalah kisah-kisah nostalgia cucu, cicit dan piut Haji Salleh. Kiriman Angku-E dan Pak Anjang dan Pak Andak Solhi. Sebuah lukisan potret Almarhum Haji Omar bin Haji Salleh juga dimasukkan. Ada juga gambar Pak Long Lah, anak kepada Haji Omar bersama cucu-cucunya dikirim oleh Syahirah Hazidi. Terima kasih Syahirah! Satu lagi tentang cara buat mee 'Pak Hashim'

Babarapo lai posting baru alah dimasukkan, kabanyakannyo adolah carito-carito nostalgia cucu cicik jo piuik Haji Salleh. Kiriman Angku-E jo Pak Anjang jo Pak Andak Solhi. Ciek lukisan potret maniangko Haji Omar bin Haji Salleh jua dimasukkan. Ado jua poto Almarhum Pak Long Lah anak bakeh Haji Omar basamo cucu-cucunyo dikirim oleh Syahirah Hazidi. Tarimo kasiah Syahirah! Ciek lai tantang caro buek mee 'Pak Hashim'.

10/01/2010 6.30 pg
AIMI AQILAH BT SOLHI TAGOR (12 thn) menyambut ulangtahun kelahirannya hari ini. Semoga panjang umur dan berjaya dalam mencapai cita-cita anda.

AIMI AQILAH BT SOLHI TAGOR (12 thn) manyambuik ulangtahun kelahirannyo ari iko. Semoga panjang umua jo berjayo dalam mancapai cito-cito angku

09/01/2010 - 9.09 mlm
Blog Terkini!
Layari blog saudara kita, 'Toek Life', sebuah blog menarik oleh Janan Salim Jamal di sini atau klik di pautan blog saudara kita.
Dan juga blog Siapa Aku oleh Ahmad Nizamuddin
Tahniah Janan,Tahniah Nizamuddin, makin besar networking kita.

Blog terkini!
Layari blog sanak kito. 'Toek Life', sebuah blog manariak oleh Janan Salim Jamal di siko atau klik di pautan blog sanak kito
Jo jua blog Siapa Aku oleh Ahmad Nizamuddin
Tahniah Janan, Tahniah Nizamuddin mangkin gadang networking kito

08/01/2010 - 11.45 pg
Hari ini hari ulang tahun kelahiran Sdr Janan Salim bin Jamal, yang ke-21 tahun. Semoga panjang umur dan berjaya dalam mencapai cita-cita anda.

Ari iko ari ulang tahun kelahiran Sdr Janan Salim bin Jamal, nan ka-21 tahun. Samogo panjang umua jo barjayo dalam mancapai cito-cito waang

07/01/2010 - 12.30 tgh
Kami mengalu-alukan saudara-mara kita yang mempunyai blog-blog sendiri atau blog peribadi untuk dipautkan (linked) dalam pautan blog ini. Sila beritahu dalam ruang sembang-sembang di bawah ini.

07/01/2010 - 12.10 pg
Angku-E telah menambah lagi beberapa posting bergambar mengenai kisah-kisah nostalgia.

06/01/2010 - 7.25 pg
3 posting terbaru dari Angku-E telah yang dihantar secara 'direct posting' boleh dilihat di bawah ini. Terima kasih E!


05/01/2010 - 11.45 mlm
Selamat datang diucapkan kepada Pak Anjang Badi (Ahmad Najib bin Haji Hussain) kerana sudi menjenguk blog ini, diharap dapat mengisi e-Maklumat untuk setiap ahli keluarga.

05/01/2010 - 3.45 ptg
Email direct posting sudah ditukar, kerana banyak sangat spammers yang buat hal. Untuk direct posting, sila guna email baru ini, anizar256.xxxx@blogger.com. Gantikan xxxx itu dengan perkataan cucu. Sekiranya terdapat lagi spammers saya akan tukar sekali lagi.

Direct Posting ialah artikel yang dikirimkan ke alamat di atas, dan akan terus dimasukkan dalam blog ini. Caranya ialah membuat satu email, subjek email itu akan jadi TAJUK artikel. Fail-fail ATTACHMENT digunakan unuk GAMBAR SAHAJA. Pastikan gambar itu janganlah terlalu besar. ISI email akan jadi ISI artikel. Selamat mencuba.

05/01/2010 - 5.45 pg
Selamat datang kepada Angku-E aka Ahmad Shukri Elias kerana sudi menjenguk blog ini. Dah lama kami menunggu kedatangan Angku-E ke sini. Untuk anakcucu mengenali beliau, Angku-E juga sertakan blog peribadinya di sini dan juga blog Mak Teh di sini. Selamat belayar
02/01/2010 - 10.0 pg
Ada satu artikel dihantar oleh seseorang, tetapi tidak dapat dibaca disebabkan sesuatu masalah tertentu. Malangnya saya tidak dapat mengesan pengirim tersebut.

Kaedah atau aturan yang diberikan pada 29/12/2009 itu adalah untuk 'direct posting'. Untuk 'direct posting', isi email adalah isi artikel dan attachment adalah untuk gambar sahaja.

Untuk menghantar artikel yang dibuat 'attachment', sila email ke anizar256@gmail.com. Saya harap empunya artikel tersebut dapat mengirim semula (forward) ke anizar256@gmail.com untuk dimasukkan ke dalam blog ini. anizar256@gmail.com juga digunakan untuk urusan surat menyurat. Terima kasih.


01/01/2010 - 11.45 mlm
Selamat datang Tuan Haji Kayo, harap tuan haji sihat sejahtera sekembali dari Makkah tempoh hari. Memang tuan haji terlepas hari besar itu, tapi kita akan adakan lagi majlis besar itu dilain masa nanti. InsyaAllah

31/12/2009 - 10.15 mlm
Selamat ulangtahun pertama untuk ASAS ( Anas Syamil Ahmad Shyazli). Semoga jadi mujahid agama

29/12/2009 - 8.30 pg
Bagaimana nak hantar artikel/laporan ke blog ini?
Anda cuma perlu email kepada anizar256.post@blogger.com
Tajuk email anda adalah tajuk artikel/laporan tersebut
Isi email anda ialah isi kandungan artikel/laporan tersebut
Nak letak gambar?
Attach file gambar pada email tersebut.
Senang saja, cuba try test tengok!

28/12/2009 - 7.14 pg
Selamat datang kepada Sdr Ashadi bin Azmi. Sila panjangkan kepada semua saudara-mara kita yang lain.

Setakat ini sudah 58 orang sudah mengisi e-Maklumat. Kita harap selepas kenduri Cho'ah nanti lebih ramai akan dapat mengisi e-Maklumat ini. Untuk makluman, setiap entiti keluarga mempunyai rekod masing-masing. Tolong bantu isikan e-Maklumat bagi mereka yang sibuk atau kurang upaya (terutama anak-anak kecil)

26/12/2009 - 6.14 pg
Selamat datang kepada Puan Hajah Bushroh Haji Hussain. Diharap dapat dipanjangkan blog ini kepada saudara mara disebelah sana. Isikan e-Maklumat untuk setiap ahli keluarga termasuk suami isteri. 1 rekod 1 orang

25/12/2009 - 2.14 pg
Kepada saudara mara kita yang ada mengambil Ujian PMR 2009, tahniah dan syabas atas kejayaan anda semua.

Selamat datang diucapkan kepada Mutia Anggeraini Khalid, Nurul Ainnatul Syeima Ahmad Taufik,
Nurul Lidya Ahmad Taufik dan Farhana Roslan.


24/12/2009 - 8.50 pg
Kabarnya, Puan Solehah dan Encik Osman anak menantu Chu Timah akan mengadakan walimatul urus anak keduanya pada 26 Disember 2009 nanti. Kepada kaum keluarga yang telah dijemput, datanglah ke sana. Maklumat lanjut kemudian.

23/12/2009 - 5.00 ptg
Artikel dan gambar Makam Haji Salleh dimasukkan, lihat di bawah atau klik sini

23/12/2009 - 12.00 tgh
Setakat ini sudah 49 orang telah mengisi e-maklumat. Kami masih menanti kedatangan saudara-saudara kita yang belum masuk ke blog ini.

Selamat datang diucapkan kepada Puan Azmiyah Elias dan anak-anak, saudara Azlan bin Abdullah, Puan Ruhill Husna Mohamad, saudara Amran Hafiz Afifuddin, suadara Sofuan Najen Othman dan lain-lain.

22/12/2009 - 10.00 pg
Alhamdulillah, saya (Nizar) dan isteri sudah selamat pulang ke Malaysia



16/12/2009 - 2.00 ptg
Saya Ahmad Nizar dan isteri (Jelipah) akan membuat perjalanan ke Jakarta dan Bandung mulai 17-12-2009 hingga 21-12-2009. Semasa berada di sana saya akan luangkan masa untuk bertemu saudara kita Nusyah Rizal bin Syarifuddin bin Abdul Hamid bin Haji Salleh yang menetap di Jakarta bersama-sama familinya, Insya Allah. Cadangan nak jumpa Ibrahim Haniff bin Aizuddin tak dapat kerana beliau akan kembali ke Malaysia pada 19-12-2009. Doakan kami dan rombongan selamat dalam perjalanan, pergi dan balik ke Malaysia.

16/12/2009 - 8.00 pg
Maryam Jameelah bt Aizuddin bin Haji Hussain bin Haji Salleh telah menjenguk blog ini. Beliau sedang menuntut jurusan perubatan di University of Nottingham, United Kingdom. Kami mengalu-alukan kedatangan beliau dan masih menunggu lebih ramai lagi, di mana jua mereka berada.

14/12/2009 - 6.00 ptg
Beberapa penambahbaikan telah dilakukan pada blog ini. Yang terbaru ialah "Tayangan Slaid" seperti di atas. Slaid tersebut menjana imej-imej secara rawak. Anda boleh juga melihat dalam skrin penuh (full screen). Caranya ialah dengan meletakkan mouse di atas slaid itu dan akan dipaparkan butang-butang. Pilih butang paling kanan dan klik. Selamat menonton. Sila beri komen anda di kotak sembang-sembang.

Wajah Pilihan masih ada di tepi sebelah kiri

13/12/2009 - 6.00 ptg
Ahmad Irfan bin Sukarno telah selamat menjalani acara khatan di sebuah klinik swata di Pekan Sik dan telah sampai di rumahnya petang tadi. Malam ini datanglah beramai-ramai ke rumah Paksu Sukarno/Bakri kerana ada majlis kesyukuran.

13/12/2009 - 7.55 pg

paksu sukarno/bakri: PENGUMUMAN ESOK MALAM, AHAD MALAM SENIN (13/12/2009), JEMPUT SEMUA MAI RUMAH PAKSU (21 Jalan Malinja 2, Taman Malinja, 06500 Langgar, Alor Setar Kedah) ADA JAMUAN SIKIT ... IRFAN MASUK JAWI (BERSUNAT) MOGA SELAMAT... PTG AHAD PI SUNAT ... LAMA TU PAKAT-PAKAT mai rumah lah....

12/12/2009 - 7.30 mlm
Borang e-Maklumat setakat ini 39 orang sudah mengisi. Terima kasih kepada yang membantu. Tolong sebarkan untuk kaum kerabat yang lain.

12/12/2009 - 6.00 ptg
Untuk makluman Sharain dan Hazidi dari keluarga Haji Omar telah menjenguk blog ini. Selamat datang kepada semua

11/12/2009 - 12.30 tgh
Borang e-Maklumat setakat ini 28 orang dah isi. Saya harap wakil-wakil setiap rumah dapat membantu untuk isikan untuk mereka yang sibuk atau tak tau nak guna komputer. Setiap orang isi satu borang, termasuklah menantu-menantu sekali.

08/12/2009 - 2.00 ptg
Gambar beramai-ramai ahli keluarga Hajah Mariam, Haji Hussain, Haji Omar, Hajah Fatimah dan Haji Abd Hamid telah dimasukkan.

Borang e-Maklumat setakat ini 20 orang dah isi.

07/12/2009 - 10.30 mlm
Kepada sesiapa yang ingin mengirim bahan atau artikel untuk disiarkan dalam blog anakcucuhajisalleh ini boleh email terus kepada anizar256.post@blogger.com. Apa yang ditulis dalam email itu akan disiarkan secara automatik dalam blog ini. Subjek email tersebut pula menjadi tajuk artikel yang dihantar. Siaran secara automatik ini dibuka kepada semua mulai sekarang selagi tidak ada gangguan atau spamming. Cuba try test tengok!

07/12/2009 - 7.30 mlm
Borang e-Maklumat setakat ini 17 orang dah isi.

06/12/2009 - 4.30 ptg
1. Borang e-Maklumat disediakan (Tengok di bawah kotak sembang-sembang). Sila isi. Setakat ini 11 orang dah isi.

2. Carta Salasilah Keluarga Haji Salleh sudah siap (maklumat belum lengkap sepenuhnya) Boleh tengok saja atau nak download pon boleh. Bila ada update akan diberitahu.

05/12/2009 - 10.00 pg
Pak Tam Aizuddin Taiping bagi cadangan buat satu lagi gathering ni, peringkat anak cucu cicit piut & punai, amacam?

Kalau boleh yang kedepan ni kita buat sampai petang. Biar pangkat anak dan cucu


04/12/2009 - 10.00 mlm
Sedara kita dr Trengganu juga dah masuk tapi dia skrg di Alor Setar, Nur Ismak Muliana (dan suami) cucu Kak Sidar anak Non
.

04/12/2009 - 8.00 mlm
Ibrahim Hanif b Aizuddin b Haji Hussin b Haji Salleh dari Jakarta sudah masuk blog ini.

04/12/2009 - 7.40 mlm
Aizul Kamal b Aizuddin b Haji Hussin b Haji Salleh dari Taiping Perak sudah masuk blog ini.

04/12/2009 - 1.00 pg
Banyak lagi gambar-gambar menarik sumbangan Janan Salim dan Solhi Tagor dimuatnaik.


03/12/2009 - 10.00 mlm
Mohd Afnan Abdull Jalil/Sokkeria dari Tanta Mesir sudah masuk ke blog ini. Kita masih menunggu kaum kerabat lain yang sedang belajar di seberang laut

03/12/2009 - 9.00 mlm
janan: aizul kamal telah kuar ospital..siap ronda satu kampong lggg...

03/12/2009 - 5.00 ptg
20 keping gambar dimasukkan, sumbangan dari Janan Salim Jamal dgn tema "bujang senang"

03/12/2009 - 11.00 pg
Lagi 31 gambar telah dimasukkan sumbangan Paksu Sukarno. Kami memerlukan lebih banyak gambar lagi terutama yang diambil semasa Perhimpunan Keluarga Haji Salleh pada 28/11/2009. Emailkan ke anizar256@gmail.com


02/12/2009 - 10.00 mlm
Mohd Asyraf Abdull Jalil/Sokkeria dari London sudah masuk ke blog ini.

02/12/2009 - 9.00 mlm
Aizul Kamar anak Aizuddin Haji Hussain, dimasukkan ke hospital Taiping disyakki sakit apendik. Keadaan dilaporkan stabil.

30/11/2009 - 10.00 mlm
Kita baru dapat berita dari seberang. Anak abang Sharifuddin: Nusyah Rizal Bin Syarifuddin bin Abdul Hamid yang berada di Jakarta sudah boleh dihubungi melalui (ym) zalzan155e@yahoo.com (email) zalzan155e@gmail.com.
Beliau pun dah melihat blog ini dan ada komentar dalam Sembang-sembang. Ramai lagi saudara mara kita di Jakarta dan Pekan Baru, Indonesia. Ada umur panjang, kita semua ke Jakarta pula.

29/11/2009 - 10.00 mlm

Blog ini masih di peringkat percubaan. Saya ada masukkan banyak gambar-gambar yang dirakamkan semasa perhimpunan semalam (kelmarin). Semuanya dari koleksi saya dan juga Sukarno.

28/11/2009 - 10.00 mlm
Alhamdulillah. Blog ini sudah didaftarkan. Saya memilih nama blog ini "BLOG ANAKCUCUHAJISALLEH". Ada orang tanya, sebab apa "anakcucu" tidak "cucucicit" kerana katanya yang ramai sekarang ini adalah cucucicit Haji Salleh. Walhal anak-anaknya semuanya sudah kembali ke Rahmatullah. Saya 'reserve' jawapan itu pada satu hari yang sesuai.

0 comments:

Catat Ulasan