Blog ini dibangunkan pada 28 Nov 2009 iaitu hari yang sama diadakan Perhimpunan Perdana Keluarga Haji Salleh
Blog iko dibuek pado 28 Nov 2009 iaitu ari nan samo diadokan Parimpunan Pardano Kaluargo Haji Salleh

MAKLUMAT TERKINI

Warna hijau adalah dalam bahaso urang awak. Kok salah arok dapek dimaafkan


01/01/2011 - 1.00 pg
Selamat Menyambut tahun baru 2011. Semoga tahun baru ini lebih mendekatkan lagi tali silaturrahmi antara kita anak cucu cicit piut Haji Salleh.




Arkib MAKLUMAT TERKINI di sini
 
Jom sembang-sembang di sini. Nak komen ke, nak bagi cadangan ke, nak kutuk ke, semua boleh demi kebaikan bersama. Tolong bagi tau cucu cicit piut Haji Salleh yang lain-lain tu..
Molah sembang siko. Nak komen ko, nak bagi cadangan ko, nak kutuak ko, kasado buliah dami kabaikan basamo. Toloang bagi tau cucu cicik piuik Haji Salleh nan lain-lain tu..

04 Februari 2010

Selamat Ulang Tahun Puan Hajah Sarifah Binti Sharif


Puan Hajah Sarifah Binti Sharif menyambut ulangtahun kelahirannya yang ke-66 pada hari ini. Dilahirkan pada 4hb Februari 1944, Puan Hajah Sarifah adalah balu kepada Almarhum Haji Abdullah bin Haji Omar bin Haji Salleh. Almarhum Haji Abdullah meninggal dunia pada 24hb Disember 2006 kerana mengidap penyakit kencing manis.

Puan Hajah Sarifah adalah anak ke-3 dari 6 orang adik-beradiknya yang mana kesemuanya masih sihat wal'afiat. Oleh kerana aruah bapanya Haji Sharif bin Sutan Sidi seorang pegawai perhutanan, beliau bersekolah di banyak tempat, antaranya di Selangor dan Melaka (peringkat sekolah rendah), di Kelantan (Tkn 1-3) dan di SMK Sultanah Asma, Alor Setar semasa di tingkatan 4 dan 5.

Puan Hajah Sarifah telah berkahwain dengan Almarhum Haji Abdullah bin Haji Omar pada 31hb Disember 1960, semasa beliau tinggal dengan keluarganya di Jitra, Kedah. Beliau dikurniakan dua orang cahaya mata iaitu Sharain binti Haji Abdullah (44) dan Azlan bin Haji Abdullah (34). Kedua-dua anak beliau juga telah berkahwin dan kini beliau mempunyai 4 orang cucu.

Puan Hajah Sarifah yang juga dikenali sebagai 'Ipah', 'Kak Ipah', 'Mak Long' atau 'Opah' kini tinggal di Petaling Jaya, Selangor berhampiran kediaman adik iparnya Prof Dr Asmah @ Asriah Haji Omar. 

Kami mendoakan semoga Puan Hajah Sarifah diberikan kesihatan yang baik, dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeqi oleh Allah SWT.

**nota: jika tersalah gambar, harap beritahu

2 comments:

hanis berkata...

a'kum...
saya,hanis wakil sarifah(opah saya)
ucap terima kasih atas ucapan hari jadi ini....

nizar berkata...

Salam Hanis,
Tok Anjang ada tugas untuk Hanis siapkan.
Sila lihat foto ini http://anakcucuhajisalleh.blogspot.com/2009/12/gambar-keluarga-haji-omar.html

dan identify setiap orang yang ada dalam foto tersebut, jika boleh kesemuanya, atau pun sebahagian daripada mereka.

Gunakan format yang ditunjukkan dalam entry tersebut.

Terima kasih

Catat Ulasan