Blog ini dibangunkan pada 28 Nov 2009 iaitu hari yang sama diadakan Perhimpunan Perdana Keluarga Haji Salleh
Blog iko dibuek pado 28 Nov 2009 iaitu ari nan samo diadokan Parimpunan Pardano Kaluargo Haji Salleh

MAKLUMAT TERKINI

Warna hijau adalah dalam bahaso urang awak. Kok salah arok dapek dimaafkan


01/01/2011 - 1.00 pg
Selamat Menyambut tahun baru 2011. Semoga tahun baru ini lebih mendekatkan lagi tali silaturrahmi antara kita anak cucu cicit piut Haji Salleh.




Arkib MAKLUMAT TERKINI di sini
 
Jom sembang-sembang di sini. Nak komen ke, nak bagi cadangan ke, nak kutuk ke, semua boleh demi kebaikan bersama. Tolong bagi tau cucu cicit piut Haji Salleh yang lain-lain tu..
Molah sembang siko. Nak komen ko, nak bagi cadangan ko, nak kutuak ko, kasado buliah dami kabaikan basamo. Toloang bagi tau cucu cicik piuik Haji Salleh nan lain-lain tu..

29 Januari 2010

Anniversary Pak Anjang dan Mak Anjang yg ke-23


Alhamdulillahirabbil 'alamin. Segala puji bagi Allah. Syukur kerana dipanjangkan umur kita semua.

Hari ini 29 Januari 2010 genaplah 23 tahun aku mendirikan rumahtangga bersama isteri aku tersayang. Itu mengikut takwim Masehi. Kalau ikut takwim Hijriah, dah lebih 23 tahun kot. Tak kisahlah mana-mana takwim sebab masa itu tak ada sapa2 pon yang ingatkan aku akan tarikh Hijriah. Jadi aku gunakan tarikh Masehi.

Jika dibilang hari, sudah lapan ribu empat ratus dua (8402) hari aku bersama-sama isteriku. Susah senang, suka duka kami alami bersama. Bila dah berumahtangga rezeqi mencurah-curah. Alhamdulillah,  Allah SWT kurniakan kami 8 orang cahayamata. Empat lelaki dan empat perempuan.

Bergambar bersama di Puncak, Indonesia, lebih kurang
70 km dari Jakarta semasa lawatan ke Jakarta/Bandung
Disember lepas. Latar belakang itu adalah ladang teh

Kebetulan kereta proton saga aku tu pula nombor pletnya 4114. Ngam sungguh. Empat di kiri dan empat di kanan. Nombor 1 dan 1 di tengah-tengah tu maksudnya aku dan isteri aku. Tapi jangan percaya sangat tahyul ni. Boleh bawa syirik.

Kereta proton saga tu dibeli tahun 1992, first hand. Entah macam mana aku minta penjual tu ambil nombor 'kapit', sebab nombor plet kereta aku yang lama, mazda 323 tu 1771. Jadi nasib aku baik aku dapatlah nombor plet 4114. Lagi pun masa tu anak aku baru 3 orang. Tak adalah pula aku plan nak lapan anak. Kalau boleh sedozen! Jadi semuanya kebetulan sahaja. Sampai la ni proton saga 4114 tu masih aku guna dan baiki bila dia meragam.

Lapan orang cahayamata kami ialah Ahmad Nizamuddin (22), Ahmad Nabil (20), Ahmad Nafis (19), Auna Nazihah (17), Auna Nabihah (16), Ahmad Naufal (14), Auna Nadhirah (11) dan Auna Nasyirah (8). Nak kenal anak aku senang saja, Yang lelaki mula dengan Ahmad, dan yang perempuan mula dengan Auna.

Bagi yang lelaki ni, tak susah sangat kalau kawan-kawan depa mai rumah atau telefon. Kawan-kawan depa guna nama kedua. Tapi yang perempuan susah sikit. Keempat-empat itu kawan-kawan depa panggil Auna. Bila depa mai rumah atau telefon, kena tanyalah dulu 'Auna yang mana?'. Susah jugak tu. tapi bukan selalu sangat kawan-kawan depa telefon.

Apa aku nak cerita pasal ulangtahun pernikahan kami ni?

tengoklah bila2 aku lapang...

3 comments:

solhitagor berkata...

...aku masih ingat...masa pi "menengok'kak ipar aku tu...filem kamera pentax tak jalan..dan aku pulun klik...

Pak Anjang berkata...

hahahaa.. aku dok rumah dah ready la nak tengok rupa paras bakal bini aku, tup tup! tak boleh jugak, kena tunggu sebulan lagi lepas tu, org kata pi jirus sireh

A.Shukri Elias berkata...

Tahniah PakNjang Nizat

Catat Ulasan