Blog ini dibangunkan pada 28 Nov 2009 iaitu hari yang sama diadakan Perhimpunan Perdana Keluarga Haji Salleh
Blog iko dibuek pado 28 Nov 2009 iaitu ari nan samo diadokan Parimpunan Pardano Kaluargo Haji Salleh

MAKLUMAT TERKINI

Warna hijau adalah dalam bahaso urang awak. Kok salah arok dapek dimaafkan


01/01/2011 - 1.00 pg
Selamat Menyambut tahun baru 2011. Semoga tahun baru ini lebih mendekatkan lagi tali silaturrahmi antara kita anak cucu cicit piut Haji Salleh.




Arkib MAKLUMAT TERKINI di sini
 
Jom sembang-sembang di sini. Nak komen ke, nak bagi cadangan ke, nak kutuk ke, semua boleh demi kebaikan bersama. Tolong bagi tau cucu cicit piut Haji Salleh yang lain-lain tu..
Molah sembang siko. Nak komen ko, nak bagi cadangan ko, nak kutuak ko, kasado buliah dami kabaikan basamo. Toloang bagi tau cucu cicik piuik Haji Salleh nan lain-lain tu..

15 Januari 2010

KERAHAN TENAGA


Dari laman Toek Life

salam..
Hari raya kedua aidil adha
family besar ya aku punyai..akan membuat satu perjumpaan..
"PERHIMPUNAN KELUARGA HJ SALEH"
HJ Salleh neh moyang aku..
perjumpaan ini diadakan di rumah atok aku..iaitu HJ Hussain B HJ Salleh
yg terletak di Makam Diraja Langgar.. (Pondok Hj Hussain)

setelah atuk aku meninggal..
tok aku pon pndah..
dia pindah kat kawasan perumahan..dekat la dengan umah aku..
so, rumah tuh ditinggal kan kepada mak cik aku..(kakak ayah aku tp mak lain..)
p/s atuk aku kawin 3..
hehe

semua org panggil kat makcik aku neh Cik Not..dia neh dh tua..
so..umah atok aku neh..tak terurus la..dh lama ditinggal kan..
lebih dr 10 tahun...lama tuh..
kalo tok aku balik tgk..kompom..mesti dia sedey..umah dia mcm tongkang pecah..hahah..

ada upah org indon utk kemas umah tuh..tp depa mcm x buat kerja jah..
kotar mcm tuh jgk..(hampa)
so, apa lagi..abg aku, adk aku..ngan semua sepupu2 aku.,kena kerahan tenaga laaa...
mcm zaman jepun..( kena paksa)
tapi kami ikhlas,,hahaha..
nk baut perjumaan keluarga punya pasal...
kena la buat..
x kn nk biar buruk..
dianggarkn..haji salleh mempunyai anak,cucu,cicit, dn menantu seramai 30o org ..banyk tuh..
aku pon x kenal sapa..
hahahahaha...

penat sgt2 kami semua mengemas rumah tuh..hahaha..
rumah neh besaq..2 tinggkat..siap smbong ngan surau lg..



akhirnya..hampir siap..
sempat la untk perjumpaan keluarga nanti
hehehe..

KERJA PEMBERSIHAN DILAKUKAN


neh bahagian ruang tamu..


neh ruang tv

neh dapoq




KEADAAN SETELAH HAMPIR SIAP


siap buh tar lg...hahah sakan
(pandanagn dr atas umah..)


tingkat atas..baru segaK mcm neh..
heheh..




KAMI TLG NEH IKHLAS
LAGIPUN
BANYAK KENANGAN KAT SINI =)


SEKIAN



**nota
Selepas baca posting dari Laman Toek Life, saya tertarik dengan cerita ini dan boleh dikongsi bersama. Harap Janan Salim Jamal berikan kebenaran. Suntingan dibuat pada warna fon sahaja untuk disesuaikan dengan latar blog ini. Yang lain semuanya ori!

0 comments:

Catat Ulasan