Blog ini dibangunkan pada 28 Nov 2009 iaitu hari yang sama diadakan Perhimpunan Perdana Keluarga Haji Salleh
Blog iko dibuek pado 28 Nov 2009 iaitu ari nan samo diadokan Parimpunan Pardano Kaluargo Haji Salleh

MAKLUMAT TERKINI

Warna hijau adalah dalam bahaso urang awak. Kok salah arok dapek dimaafkan


01/01/2011 - 1.00 pg
Selamat Menyambut tahun baru 2011. Semoga tahun baru ini lebih mendekatkan lagi tali silaturrahmi antara kita anak cucu cicit piut Haji Salleh.




Arkib MAKLUMAT TERKINI di sini
 
Jom sembang-sembang di sini. Nak komen ke, nak bagi cadangan ke, nak kutuk ke, semua boleh demi kebaikan bersama. Tolong bagi tau cucu cicit piut Haji Salleh yang lain-lain tu..
Molah sembang siko. Nak komen ko, nak bagi cadangan ko, nak kutuak ko, kasado buliah dami kabaikan basamo. Toloang bagi tau cucu cicik piuik Haji Salleh nan lain-lain tu..

28 Januari 2010

ARKIB SEMBANG-SEMBANG 8


Sehingga 14/01/2010 - 4.00 pg

Acap: Fuh busy pak su nih
Nizar: gambaq kita 6 bradik skali dgn mak tu ada lagi ka? gambar tu ambik sama time gambar hang kecik2 dgn mak tu, try rosek2 tengok
Nizar: tak pa, hang mmg sibuk, hang pi rosek2 gambaq lama tu boh dlm thumb drive bagi kat aku. nanti aku goreng hahaa
paksu sukarno/bakri: ahad telok air tawar pp
paksu sukarno/bakri: aku nak menulis payah sikit, dok kalut siapkan slaid nak pi ceramah, pagi esok di polimas jitra . .. mlm esok i kolej pertanian jln langgar, subuh jumaat kat poli kulim , pagi jumaat paksi kulim, malam sabtu di mrsm merbok, pagi sabtu di rumah mb mentalo
Nizar: aku suka kalau ada update, tambah2 kisah lama dengan gambar. biar anak cucu tengok dan kenal kita semua. La ni depa dok segan segan lagi
paksu sukarno/bakri: tak pa hang buat dan jaga blog nie pun kita terbaik dah... sipa dengan statistik lagi.... mana ada orang buat
Nizar: 27 mac tu cuti sekolah dak?
Nizar: oh macam tu ka? aku bab mesyorat ni paling rimas, hahaa
paksu sukarno/bakri: tak tau pulak nanti aku tanya balik kat dia
paksu sukarno/bakri: dia cadang nak buat pertemuan masyarakat kampar pada 27 mac di bagan datok minta kita hantar seramai mungkin dato zahis setuju nak rasmi
Nizar: ikmal ada website dak? nak tengok perkembangan kelab tu
Nizar: tak pa, yg penting ada feed back
paksu sukarno/bakri: TU YANG AKU BUAT DULU TU.. TAPI RESPON KURANG, TAPI YANG HANG BUAT LEBIH BERKESAN
Nizar: contoh, kak bushroh ada isi, tapi baharudin dan anak2 tak isi pulak, hehheh, macam2 ada.
paksu sukarno/bakri: dia minta semua daftar jadi ahli IKMAL
Nizar: actually rekod tu kena isi semua orang, tak kira menantu atau waris, semua kena isi baru tau letak duduk dan maklumat
Nizar: hehee tak pa, saja aku tertengok yg lain2 tu nanti aku sound
Nizar: hang bagi address blog ni kat dia dak?
paksu sukarno/bakri: bukan apa tak dan nanti aku suruh anak akumasukkan
Nizar: setiausaha kena tunjuk teladan heheh
paksu sukarno/bakri: askllmkmm khamis lalu saya di bagan dato dengan pengawai khas dato seri zahid hamidi berjumpa dengan masyarakat kampar dan ahad di mentakab, saya terharu sekali mereka kagum dengan semnagat Urang Awak di Langgar menganjurkan pertemuanketurunan Hj, salleh
Nizar: Paksu Bakri, cuba tengok tanda kat family hang, takkan hang sorang saja yang isi rekod? mana rekod rodiah dan 7 orang lagi?
Nizar: hang post kat blog, address tengok di tepi kiri
paksu sukarno/bakri: ini ada mesej dari dato amir , pengerusi persatuan masyarakat kampar malaysia yang hantar kat aku tadi
Nizar: Hanan anak suheir lama tak masuk, mana dia pi?
Nizar: Apa cerita anak cucu di sana?
Nizar: Wa alaikumussalam, dah tengahari dah
Angku-E: salam dan selamat pagi semua
Nizar: Dah 9 hari sekolah, tinggal lagi 186 hari
Nizar: Innalillahi wainna ilaihi raajiuun, sesungguh dari Allah kita datang dan kepada Allah jua kita akan dikembalikan.
paksu sukarno/bakri: baru balik dari ceramah kat perlis lepas tupi ziarah kawan paksi meninggal
Nizar: malam ini sunyi sepi. mungkin ramai yang sibuk
Nizar: everything is restored! Alhamdulillah
Nizar: nevermind be patience
AhmadNizamuddin: hehe
Angku-E: better Sir, but a lot of files still missing
Nizar: how about this?
Angku-E: please give a more relax background sir
Nizar: never mind, ill fix it
Angku-E: Salam Web Master, what happened to the background of our blog?
Angku-E: Kar, terntang potret2 tu, pelan2 lah ya, InsyaAllah saya usahakan, tolong masukkan foto Tok Lang Haji Hussain dan Cu Timah
Angku-E: salam dan selamat pagi
paksu sukarno/bakri: gambar cu timah sekali ...minta sesangat hang lukis... nilai sejarah dan nilai kasihsayang
paksu sukarno/bakri: dok tunggu lukisan tangan Angku E - gambar tok wan haj salleh, gambar ngah yam , gambar paklang an gambar ayahda ...mesti menarik punya
paksu sukarno/bakri: gambar pakcik tu aku dapat dari abang peh sebelum program perhimpunan tu
Acap: ok abgKu-E, noted
AhmadNizamuddin: sebelom nih ok...xtau la bila masa pulak mula jadi xok
AhmadNizamuddin: xleh gak la...da try bukak dah..
Nizar: try, abah bukak ok jer
AhmadNizamuddin: abah...gambaq post mee pak hashim xleh display la...
Nizar: Makngah Kia ni mana? posting tu dah ok dah, semua gambaq keluar.
Nizar: ingat dok sebelah aku!
Nizar: oo dok rumah mentua, menantu misali nih hahaa
Angku-E: haji ruggedddd
paksu sukarno/bakri: mertua aku la
paksu sukarno/bakri: waoi ...engku E ... lama tak dengar nickname tu
Angku-E: gunung keriang, mentau sapa?
Angku-E: malam sikit, dia masuk kut...
paksu sukarno/bakri: la ada kat gunung kerinag rumah mertua
Angku-E: k kut...
Nizar: orait
Angku-E: dia kat makmal
Angku-E: baru sembang nagn Sol kat fon
Nizar: angku-E, any respond from toktan?
Angku-E: waa canggih la Haji rugged
Nizar: tapi macam biasalah, semput sikit broadband celcom kalau outside 3g area
Nizar: kar ni dok tang mana tatau, dia dah ada celcom broadband rata2 dia boleh online  
Angku-E: Kar, kalau jumpa zaidi, kirim salam ya...
Nizar: ada yg ori dak? yg hang scan tu tak sharp macam angku-E punya posting Nizar: eh kar, mana gambaq2 lama kita?
Nizar: i mean one big list
paksu sukarno/bakri: angku e -- zaidi la nie kerja jual kereta proton kat jalan tunrazak alor setar Nizar: everybody must have one list of our numbers
Angku-E: heheh...tak perasan..
Nizar: got my number?
Nizar: my number on the left side of this page
Nizar: aku tak perasan pulak, tapi petang tadi jumpa dia kat bank islam, dia bawak van, pi menega la tu
Angku-E: ok
Nizar: ok here 0124513254
Angku-E: i dont even have your number, Kar adalaa
Nizar: aiseh, i thot you have one hahah
Angku-E: dia dah balik meniaga ka?
Angku-E: give me his number
Nizar: hang sms sol suruh dia masuk now
Nizar: alhamdulillah,
Angku-E: im fine,tq sir
Nizar: apa habaq
Angku-E: hajiiiii.....
Nizar: Angku-EEEE heheh
Nizar: MakNgah kia, dah ok dah, semua gambar boleh keluar
Angku-E: salam makngah Kia, apa habaq?
Nizar: oo server yg simpan gambar tu tengah upgrade, dia kata monday, hari ini,
sokkeria: Nizar, apasal gambar2 mi pak Hashim semua tak leh bukak?
Nizar: toknjang pon sokong apa yg pakcik Angku-E cadangkan pada hanis tu. hantarlah apa-apa artikel pon yang boleh dikongsi bersama sanak saudara kita
Nizar: tak kiralah apa tajuk pon
Nizar: afnan, deadline malam ni, mesti antar satu posting tau
Nizar: wa alaikumussalan angku-E. hai nak pi england pulak. lama ka di sana?
Nizar: kalau ada sapa2 lagi yg nampak kesilapan tu, harap jangan malu2 nak bagitau. kesilapan itu lumrah dan toknjang minta maaflah kalau ada tersilap, tapi kena bagi tau baru boleh dibetulkan
Nizar: minta maaf banyak2 hanis, mata toknjang silap tengok la tu. patutnya tahun 97, sorry ye, tu toknjang dah betulkan.
Afnan: cerita.. hmm x reti sgt wat cerita.. gambar ada la.. haha
Angku-E: Salam Web Master Paknjang Nizat
Angku-E: Salam Acap, AbgkuE arrive stanstead airport pada 1 mac 2010 jam 9.50 pm, nanti akan update travel plan AbgkuE kat Acap.
Angku-E: Salam Afnan, anak menakan AbgkuE yang kat Mesir tu nama Mohd Addly bin Mohd Bokhari dan Nurul Hanna bt Mohd Bokhari, nanti Abgku-E bagi, tempat pengajian dan kontek nombor depa. Ya lah hantar la gambaq dan cerita Mesir kat sini...
Angku-E: salam Hanis, apa khabar? ni Pakcik-E, anak buah pakcik panggil pakcik Angku-E,kirim salam kat Tok, Angku-E panggil dekat Tok- Maklong Ipah, cakap kat dia, Shukri, anak Kak Bedah. Hanis sekolah petang ka? Hanis hantar lah cerita lagi kat sini, angku-E suka hanis: a'kum,tok anjang...saya umur 13 thn lah bkn 23thn..
hanis: a'kum..tok anj
Nizar: Afnan, mana posting hang dari mesir? habis takdak pon hang snap gambaq kg tonto tu dgn org2 kg sekali hahaa
Nizar: abgku-E hang pon lolok lagi tu
Nizar: sorang2 tadi pukul 5 pagi, semua org dok lolok lagi hahaa
Afnan: aih pak njang.. sorang2 nmpak.. hahaha.. nama apa yg belajaq kat mesir tu abgku-E? Nizar: Apa kabar semua? Harap sihat dan dapat meneruskan kehidupan di dunia ini dengan iman dan taqwa kepada Allah S.W.T.
Nizar: Alhamdulillah, salawat dan salam kepada Nabi kita dan juga kepada kaum kerabat baginda.
Nizar: Kita hadiahkan Al-fatihah kepada semua saudara-mara kita yang telah kembali ke Rahmatullah, semoga ruh mereka aman dan dicucuri Rahmat Allah selalu.
Nizar: Today is Monday, eleventh day of 2010. Salam semua anak cucu cicit piut Haji Salleh bin Khatib. Al faatihah....
Acap: dah masuk taun 4 ni, medic. mai2 buleh jumpa. dok kat london ni.
Angku-E: salam Afnan, anak menakan AbgkuE ada dua orang belajar di Mesir, iaitu anak Makteh Salmi. Nanti abgkuE bagi detail depa, kot kot koramg boleh berjumpa dan mengenali sesama sedara yang bersama di sana...
Angku-E: salam Acap, terima kasih, dah berapa lama kat UK, ambil jurusan apa? 1 mac ni AbgkuE nak pi sana, kalau Acap free boleh lah kita jumpa ya...AbgkuE landing kat Stanstead pastu nak ke Weymouth buat beberapa hari sebelum ke German
Acap: Salam abgKu-E. saya ni anak MakNgah Kia yg nombot 2. la ni dok ngaji di UK. Afnan tu adik bawah saya, la ni ngaji di Mesir. Nizamuddin tu anak sulung paknjang Nizar sendiri
Nizar: aku sihat, tengah ada di sekolah ni, hang free kot
Angku-E: How are you Master Nizat?
Angku-E: salam, Afnan, salam Acap, salam Nizamuddin, kenal2kan lah diri sikit kat AbgKu-E, teringin juga nak masuk geng
AhmadNizamuddin: haha...betoi2....ahaksss
Nizar: afnan memang suka arab, nanti bawak balek arab tau, ahhaaa
Acap: arab ni dalam lagu pon nak eih eih eih. haahahaha
paksu sukarno/bakri: khamis niekena pi pimpin qiam ullailkat polimas... jumaat kat poli kulim....
Afnan: maju2.. ada lagu arab skali.. haha kat sini ari2 denga lagu tu.. pasai arab suka bising kalo ada majlis2 ni.. haha
Angku-E: terima kasih Janan, polimas kat mana? awek takdak ka, tak tau nak pilih sebab banyak sangat, hehe
Angku-E: aik, ada orang blum tidoq?
janan: abg ku-e..janan blajar kt polimas..pak jang..nk kawen pa..awek pon tak da,,hehe..
Nizar: sudah dimasukkan
AhmadNizamuddin: [link]
AhmadNizamuddin: haha....ada ja..
AhmadNizamuddin: arrkkk....
Nizar: Nizamuddin! blog hang mana? jom link kat sini
Nizar: orait, well done!
Angku-E: saya dah link kan blog Janan- menarik!
Angku-E: salam Nizat, ada penambahan maklumat kat generasi ke 6, please update sir, tq
Nizar: sat ni pulak nak pi sik antar budak2 balik hostel depa, malam baru sampai langgar
Nizar: sampai tetidoq
Nizar: Ku-E, lepas aku post mee pak hashim, line tenet aku blackout. aku tepon tm, pas tunggu
Nizar: Selamat ulang tahun janan, dah besaq panjang hang ni, bila nak kawen?
Angku-E: Janan, Abg Ku-E dan keluarga sihat, Janan belajar kat mana sekarang, mungkin dah penah tanya, tapi Abgku-E lupa laa.. Ayah tak mau join sembang kat sini ka?, Nanti kalau Abgku-E balik Langgaq, Abgku-E talipon Ayah, Mai la jalan rumah Abgku-E
janan: wasalam..baik2 aja..abg ku-e sehat? ayah kem salam balik..x balik langgaq??
Angku-E: salam Janan, apa habaq?, salam Abang Ku-E pada Tuan Jamal Naim, salah sorang pakcik feveret Angku-E
janan: post dlm blog tuh..
janan: uik..
Nizar: Hajiban pon bolehlah
Nizar: kan hangpa gelar aku macam2
Angku-E: teringin nak makan mee pak hashim pulak la...
Angku-E: laa... banyak nya nama samaran hang
Nizar: bijan tu aku hahaa
Angku-E: Nizat, nak tanya, Bijan tu sapa?
Nizar: baru balik dr rumah maklong nor pokok sena
Nizar: wa alaikum salam angku-E
Angku-E: salam Nizat, dah tua2 ni memang kapai senang hanyut, haha
Angku-E: salam dan selamat pagi, semoga hari yang ceria dan penuh barokah untuk semua
Nizar: terima kasih sol for family photo
Nizar: nampaknya kapai hanyut lagi, hahaaa
Nizar: bagi depa tengok blog ni sama tau
Nizar: orait, esok cuti, kita masuk lepas jam 12 tghmalam
Angku-E: tak boleh chat lama...
Angku-E: oleh nak chat lama, anak2 nak online jugak, lewat sikit boleh kut...
Angku-E: buat apa kat aloq staq?
Nizar: baru balik dari aloqstaq
Nizar: roger roger
Angku-E: check mate king two, Saunders calling Nizat, come in Nizat....
Angku-E: salam, Nizat ada ka?
Angku-E: salam Hari Jadi buat Janan Salim, panjang umur murah rezki, dari abang Ku-E Nizar: hari ini birthday JANAN SALIM BIN JAMAL ke-21 selamat panjang umur
izar: gambar tu tahun brapa ar?
Nizar: baru balik, tup2 tengok gambar aku dng spek hahhaa
Nizar: kena pi market pulak
Angku-E: posting baru, refresh...
Nizar: satu lagi tempat nak pi dengar lagu rumah pakngal heheh
Nizar: ada lagi dak lagu tracy huang peminat hang tuh
Nizar: bab lagu, aku paling banyak dengaq di rumah hang la, rumah aku tadak turntable kan, hahaa
Nizar: nanti aku pi rosek2 rumah adik bradik, kot2 dpt gambar lama, kita post sini
Nizar: pak sedara, tok wan sedara depa la, kita tadak cucu lagi kan, hehee
Nizar: orait, buat caption bagi humor sikit, anak cucu mesti suka tengok pak tokwan depa kecik2 Nizar: kena pi rosek rumah mertua kot
Angku-E: hang tunggu sat , aku post gambaq hang dan member beramai
Nizar: sama la dgn aku, gambar kawin2 pun daa ilang
Nizar: gerek roda tiga tu sapa punya arr
Angku-E: aku dulu ada banyak gambaq lama, tapi tak tau mana pi
Nizar: nampak jugak senario dia
Nizar: aku rasa hang boleh sketch macam lat buat
Angku-E: takpa memori kita ada
Nizar: tapi time tu tadak kamera, rugi noo
Angku-E: hahaaa
Nizar: berdebu abih satu badan
Nizar: ice guna tanah, hahahaa
Angku-E: haaaa... aku ingat hang dah lupa...
Nizar: ingat punya, ambik gerek roda tiga buat mesin ice kacang
Nizar: kalau dia masuk pukul 4 pag, sapa nak tunggu
Angku-E: haha...hang ingat dak, kita buat model jalan raya dengan tanah kat bawah rumah aku, siap dengan kereta nya sekali, kita belum masuk sekolah lagi...
Nizar: bakri hari jumaat sibuk manjang
Nizar: dari kecik2 lagi hang mmg artist
Angku-E: apa lagi yang saya tahu...
Nizar: ic..ic, dok mengajar arts jugak ka
Angku-E: sem ni semua kelas petang
Nizar: kelas start petang kot?
Angku-E: saya banyak bekerja kat rumah saja, part time lecturing sari dua saja seminggu
Nizar: oo, free gitu
Nizar: hang arini tak keja ka?
Angku-E: saya pun tak ada kelas pagi ni...
Nizar: selamat... hari ini jumaat, kedah cuti, boleh goreng lama sikit kat sini, hahaa
Nizar: aku pon dok cari2 memori lama, mostly masa tu dengan family kita sendiri saja
Angku-E: selamat pagi Tuan
Nizar: post lagi, itulah memory yang kita ada untuk anak cucu
Angku-E: sori, mesej terpotong lagi, saya posting lgu2 nostalgia tak apa kah? kalau ramai tak suka, saya tak post lagi...
Nizar: sapa yg tak suka tu, ada nilai nostalgia apa
Nizar: waalaikum samai
Angku-E: ramai tak suka saya tak post lagi, yang ini pun saya boleh delete kan
Angku-E: Salam Nizat, maaf semalam tertidur awal, bahana cabut gigi kot...
Nizar: tup2 dia antar 2 posting nostalgia, hehheh, dan lagii
Nizar: esok pagi lega kot
Nizar: angku-E sakit gigi, tak boleh masuk
paksu sukarno/bakri: insya allah.. aku pi cari rumah hang
Nizar: masa aku pi jakarta tu aku ada singgah di puncak dari bandung, sejuk woh
Nizar: salam semua, malam jumaat ni bagus
Angku-E: Kar, lain kali mai puncak mesti singgah rumah saya
Angku-E: salam Nizat, cabut dua batang, beyond repair, ni baru mai sakit dia, makan pun shushah
Nizar: tadi kata cabut gigi? dah boleh minum kopi ka? hehhee
Nizar: Angku-E, kalau ada mana2 mistakes hang teruih edit saja. No hal punya
paksu sukarno/bakri: eait cuti sekolah ari tu aku pi tidoq kat puncak alam ... ata petronas sikit rumah adik pak aku
Angku-E: saya pernah tengok IC Tok
Angku-E: Nizat, kalau tak salah saya ejaan pada nama Tok(Ngah Yam) adalah MERIAM, tapi saya tak pasti lah, nanti saya check dengan yang lain.
Angku-E: Maih minum kopi kat puncak...
Angku-E: Tuan moderator, terima kasih kerana link blog saya. saya juga telah link blog anak cucu haji salleh dalam blog saya
Angku-E: Ni satu lagi blog dari anak cucu Haji salleh. Blog Adik Nadiyah: [link]
Angku-E: salam dan selamat petang dari puncak
Nizar: kalau nak best, kena habaq kat pakcik naim jugak la, dia tu aku kena ajar dulu, penat laa
Nizar: pagi tadi tok tan telpon aku, dia kata henpon tetinggai dalam keta, aku habag dia ku-E nak chatting, dia kata orait, lepas balik juai minyak wangi kot
Nizar: gigi luruh habis tak pa, janji poket tak bocor
Nizar: wa alaikum salam
Angku-E: Assalamualaikum
Angku-E: Dahlah, kalau merapu tak jadi apa, malam ni, kita merapu lain
Angku-E: bakaq omaq mai woi...haha... malam raya... sampek pagi..., lama reja hang mahamad? haha..
Angku-E: malam ni kita ajak Tok Tan main ham ya? ha ha, ajak naim ngan uzed sama.. haha... hang ada brapa doittt... haha
Angku-E: sori, mesej terpotong, malam ni, kita chat lagi, petang ni ada appoinment ngan dentist
Angku-E: pointment ngan dentist, nak make over, gigi habih dah luruh heee
Angku-E: aku dah boleh bayangkan dah muka aku, bila tua macam mana
Angku-E: kepek kat kiri kanan dahi dan lekuk keliling mata, sebiji macam aku... haaa
Angku-E: Aku tengok foto Tok su Hamid, belekuk2 macam muka aku, heee
Angku-E: Aku dah dapat bayangkan muka Haji Salleh kat muka Budin tu...
Angku-E: salam Nizat, ha a besaq, semalam aku save thumbnail dia, heheh, KuE ni lah...
Nizar: kita minta semua yang ada gambar2 nostalgia hat lama tu upkan, baru teringat kisah dulu2
Nizar: ku-E, gambar tu besaq tau, hang click download dulu, pastu baru tau besaq wooh
paksu sukarno/bakri: aku dok cari gambar yang aku scan dulu nanti aku sendkan. Nie yangmakin bernilai blog nie ...
Angku-E: Nizat, foto Budin tu kecik sangat, susah nak buat refrence, cuba bagi had besaq sikit
Angku-E: Salam Kar, InsyaAllah boleh saya kerjakan lukisan2 tersebut. Kar tolong kumpulkan foto2 generasi kedua dan suruh Nizat hantaq kat email saya 2
Angku-E: salam dan selamat pagi semua
Nizar: sejarah tu
Nizar: wei paksu bakri, dah tengok ka gambar hang zaman dolu2 kat sini [link]
paksu sukarno/bakri: satu lagi ... kat ku E, minta hang lukis gambar Tok wanHaji salleh.. kata empunya cerita wajah mirip wajah din cu timah. Emm pasti menarik hasil lukisan ku E...  
paksu sukarno/bakri: lepas tu minta enjan(nizar) buat benner kat atas tu gambar generasi kedua tua.. Baru bertambah nilai sejarah nya
paksu sukarno/bakri: Lukis macam ... gambar pak cik hj. Omar yang aku terima dari abang peh, Minta naim pos gambra paklang... dan 'eid bagi gambar cu timah. baru lengkap gambar generasi ke dua
paksu sukarno/bakri: terima kasiih ku E , hari tu aku nak banner nak buh gambar gambar generasi kedua ... tapi yang tak ada gambar ngah Yam ...tanya Yad dia tak ada gambar... jadi tak jadi nak buat buh gambar tu pasai tak cukup. Jadi aku haraphang boleh lukis gambar ngah yam

0 comments:

Catat Ulasan